Gluten

God morgon! Eller får man säga det den här tiden?

I torsdags gjorde jag pannkakor, och efter vi ätit det så fick jag så j*vla ont i magen! Sen igår hade jag med det till frukost och lunch och efter jag ätit då med så fick jag lika ont i magen. Började fundera på ifall det va nåt jag inte tålde, och det enda jag kunde tänka är i så fall gluten.
Mjölk dricker jag i kaffe och har i mat, så det kan inte vara det. Ägg äter jag ofta till frukost.

Jag äter dock knappt bröd eller annat med mjöl i, så varför inte?

Läste lite på symtom (jag vet, man ska inte göra det egentligen, men har man tråkigt på jobbet så har man!) och då stod det att om man skulle va gluten allergisk så kan det vara jätte farligt att inte kolla upp det. Samt att det inte går att bota, utan man får leva med det resten av livet och då lära sig riktigt vad för mat man kan tillaga.

Då fick jag ännu en anledning till att verkligen testa LCHF. Min kollega går på den dieten, och hon brukade få ont i magen av kolhydrater, men nu mår hon prima!
Jag äter ju dessutom knappt nåt godis, och LCHF har ju kommit så jävla långt att det finns produkter så man kan baka och allt möjligt så man fårtfarande kan äta bakverk mm.

Har ju läst Katrin Zytomierskas bok och det verkar verkligen bra! OM man har diciplin.

Så... 1/2 börja jag! Läste att man skall ha ett startdatum så man kan få njuta några sista dagar innan man börjar.
Wish me luck!








PS, nu kom den jävla snön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0