Snööööö

Hallå nu snöar det igen. Tycker fortfarande att alla är så himla negativa.. Det rä så vid den här årstiden. Det ska faktiskt vara så just nu. Det har farm till mars på sig sen ska snön vara borta. Annars kommer även jag att bli bitter.
Men jag måste erkänna att jag satt idag och tänkte på våren. När solen tittar fram och man kan sätta sig utomhus och sola ansiktet och ha en träja på sig utan att frysa. Sen när sommaren kommer och man inte alls behöver ha mycket kläder på sig. Som, undrar om det va i trean eller tvåan, så va det så HIMLA varmt!!!!! Jag vet att på väg till skolan så stannade vi på H&M och jag va tvungen att köpa ett linne för att det va så varmt. Fick byta när jag va i skolan. När vi skulle svalka oss va det ingen idé för det va för varmt. ELLER studenten när man kunde stå utomhus klockan 7 på morgonen för att göra sig i ordning och inte behöva ha med sig en tröja ens!!!! Åh längtar ändå efter sommaren... Men klagar inte på snön!!!!!!!!!!!!!!!

Förresten så såg jag martin och oscar en film igår. "Flykten från Sobibor". Jag som är intresserad av krigen och om förintelsen (intresserad. Jag stöttar INTE förintelsen) tycker att den va helt okej. Lite väl rå va den väl. Jag va tvungen att göra lite läxa ibland för den va så himla verklig. Såg typ ut som att man filmat det på den riktiga platsen.




"1942 sätter SS-chefen Heinrich Himmler "Operation Reinhard" i verket, med syfte att gasa ihjäl flest antal judar på kortast tid. En rad hemliga dödsläger inrättas. Ett är Sobibor. Under 18 månader släcks en kvarts miljon liv här. Barn och kvinnor dödas först. Bara 600 människor skonas, tills vidare, för att för att jobba som slavar. En enda tanke håller dem vid liv: Att lyckas fly. Dödslägrets kommendant har fått klara order: För varje människa som lyckas fly, ska lika många fångar avrättas. Med denna förvissning iscensätts andra världskrigets mest våghalsiga rymningsplan. Alla ska fly. Samtidigt!"

I slutet får man veta alla alla dessa människor har funnits. Vet inte om just detta har hänt, men människorna som (namnen) finns/funnits på riktigt.


Kommentarer
Postat av: Emma

Du, det var den sommaren jag bröt benet... Det minns jag för jag fick inte vara ute ALLS eftersom jag åt antibiotika för såret...skittråkigt va det att behöva va inne när det va de varmaste sommaren ever typ.

Tycker också det är lite intressant med andra världskriget.

2010-01-27 @ 16:13:45
URL: http://emmaju.blogg.se/
Postat av: E

Eleon, vet du, att du kan komma upp hit till Umeå. För här har det snöat dygnet runt i över 3 dygn och vi har över 1 m snö. Det är nästan lite väl mycket.

Kuuul att ha hittat din blogg :)

2010-01-30 @ 15:15:47
URL: http://flodhastens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0