Rottis

Hej hej!
Jag är ledig på måndagar. Tänkte att jag skulle städat idag och sånt, men det gjorde vi igår så nu har jag inget att göra. Känns konstigt. Typ första gången där jag bor som jag faktiskt inte behöver städa och FAKTISKT PÅ RIKTIGT inte har nåt att göra.
När jag nu då sitter här och inte har TV kanaler, inte behöver städa, en söndrig DVD och ingen att vara med så skenar tankarna iväg på min rottisvalp. Har pratat med ögaren av den rottiskennel som jag vil ha en valp ifrån. www.aftonstjarna.se. Vi har pratat om att skaffa en där ifrån. Bor ju stort och bra för en hund, men är ännu inte säker. Det är liksom så mycket man måste tänka på när man skaffar hund! Men det ska vara en tik, och de som känner mig vet hur länge jag har följt denna kennel. Det är just det att när jag väl ska ha en rottweiler så borde det vara en riktig då jag velat ha så länge.Det va det som kändes lite fel när jag skaffade Rex. (Älskade den hunden men han va inte reggad eller någonting så det kändes lite fel)

Jag har kollat upp alla valpkurser, spårkurser och lydnandskurser här i Varberg då det är de jag vill syssla med. Vill så gärna ha en hobby, coh när jag pratat med mamma och rickard så har dom ju sagt att hundar verkar vara det. Det enda som fattas är ju en hund!!!!!!!

Här är lite bilder på pappan till den kullen som jag skrivit upp mig på eventuellt. Jag har inte bestämt någonting ännu så ingen får för sig någonting.

 

3a Junior world winner 2008

 

 

Så himla fin!!!

 

Han är typ min drömhund. EXAKT så vill jag att min rottis ska se ut. Men jag ska ju ha en tik, så det är inget att sträva efter. Egentligen, rent utseendemässigt, så vill jag ha en hane, men vill ändå börja med en tik nu. Vem vet, det kanske kommer en hane sen! Har ju sedan några år tillbaka velat köpa en lite gård sen så jag kan ha en liten rottisuppfödning. OBS! Inte en gård med massa kor, grisar eller andra djur. Ingen bonne.

 

Och en annan sak. Vi har ju haft en råtta här hemma. Nu är den fångad! Bild kommer upp på den senare. Den va större än en "redbull" burk. äcklig som fan. Tänderna va typ 1 cm stora. Blääääääää så jagade Martin mig med råttan! Usch!

Baj baj!

/ E


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är ledig på torsdagar :) förra terminen var det tisdagar. Men vet du, jag är ju på den första lektionen i webbdesign just nu, ASbra är det för man lär sig alla koder och sånt, hur man gör hemsidor och mao så kan jag bli grym på att göra iordning bloggar med kanske :D hoppas det. jaja hej då

2010-01-25 @ 15:28:57
URL: http://emmaju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0